9 consells per una bona campanya d’email marqueting

MailchimpL’èxit d’una campanya de email Marketing pot dependre de molts factors. Anem a veure quins són els més importants i com podem optimitzar-los. Som-hi!

  • Primer de tot hem de tenir en compte la llista. És una llista de subscriptors interessats en el teu producte o simplement és gent que coneixes? La llista és un factor clau en l’èxit de l’email marketing, per aquest motiu haurem d’aconseguir un bon nombre d’emails de clients interessats en el nostre producte. Aquí la quantitat no serveix de res.
email marqueting

email marqueting

  • Un segon factor important és l’assumpte del missatge. Hem de crear un missatge curt i que resumeixi perfectament la temàtica de l’email. Podem provar dos assumptes en un petit segment de la nostra base de dades. El que aconsegueixi més rati d’obertura serà l’elegit per enviar a la resta.
  • Un tercer factor clau és la informació referent al remitent. Hem de posar clarament qui som perquè de seguida ens reconeguin. Molts cops els emails són eliminats directament degut a que arriben amb un remitent desconegut. Pensem-hi.
  • El quart factor més important és l’ordre de la informació. És indispensable un bon titular només obrir el email. Tingues en compte que el contingut més important ha d’anar primer.
  • El cinquè factor clau en l’email marketing és l’ordre de la frase. Tota la informació de valor i important ha d’anar al principi de la frase. Si fem una oferta per Nadal començarem amb “15% de descompte aquest Nadal” i no amb “Aquest nadal visiti la nostra botiga i gaudeixi d’un 15% de descompte”. Penseu que cada usuari rep al dia uns quants emails amb ofertes…ajudem-los una mica.
  • Un sisè factor important (si utilitzem el format HTML) és afegir l’etiqueta Alt a les fotografies. L’etiqueta Alt ens serveix per explicar breument la imatge. Si no ho fas, les persones que tinguin la opció d’imatges desactivada es perdran informació molt útil.
Sigues eficaç

Sigues eficaç

  • El setè factor és introduir fotografies de persones a les newsletters. Al ser un mitjà tan fred millor posar cara i ulls a una empresa.
  • El vuitè factor important és oferir la possibilitat de linkar a diferents parts de la newsletter.  Mai realitzem una newsletter com una única imatge. Distribuïm la informació en apartats ben diferenciats i amb links personalitzats.
  • El novè i últim factor però no menys important és incloure sempre un enllaç per donar-se de baixa. No hi ha res que irriti més que no poder donar-se de baixa d’una subscripció.

A partir d’aquí només ens queda provar i provar. No hi ha una fórmula definitiva. Paciència i més paciència.

Per tenir una idea aproximada de l’èxit d’una campanya, el rati d’obertura actualment es mou entre un 10% i un 20%.

El CTR (Click Through Ratio o proporció de clikcs) ha d’estar entre un 5% i un 10%.
I per si no sabeu com començar a llançar campanyes de email marketing existeix una aplicació gratuïta molt efectiva i fàcil d’utilitzar. Mail Chimp ens permet enviar mensualment 12.000 emails a 2000 contactes diferents a banda d’oferir un extens catàleg de plantilles predeterminades i configurables o una bona eina d’estadístiques per realitzar el seguiment de la campanya. Sort!

 

També et pot interessar: Publica tweets en el millor moment amb Buffer